Kai haluat varmistaa, että ideasi on kannattava ennen suuria panostuksia? Startupin perustamisvaiheessa tärkein ensimmäinen askel on varmistaa tuotteen kysyntä. Autamme yrityksiä selvittämään kysyntää validointikampanjan avulla. Varaa tapaaminen kanssamme ja rakennetaan yhdessä tehokas landing page ideasi validointia varten.
Miten Validatore™ kampanja etenee?
Tuotteelle tai palvelulle rakennetaan myyvä landing page eli laskeutumissivu, jolla esitellään ratkaisun hyödyt ja edut yrityksen kohderyhmälle.
Sivulle ohjataan liikennettä. Ihmisten täytyy tietää ratkaisusta, että voivat päättää vastaako se heidän ongelmaansa. Riippuen kohderyhmän koosta kampanjaa jatketaan, jotta otoskoko on riittävän suuri johtopäätösten tekemiseen.
Kerääntyneestä datasta koostetaan raportti, jossa käydään läpi kampanjan alkuvaiheessa määritellyt tavoitteet ja tehdään johtopäätökset kampanjan tuloksesta.
Yritys miettii jatkotoimenpiteet kampanjan perusteella. Design VA voi antaa tässä vaiheessa ehdotuksen seuraavista askeleista. Kampanjaa voidaan esimerkiksi jatkaa tai sen tavoitetta muuttaa. Kerätyn tiedon perusteella voidaan tehdä päätöksiä tuotekehityksessä ym.
Edullisimman toteutettavan kokonaisuuden tavoite on uutiskirjeen tilaajat, joita kerätään landing pagella. Sinulle kerääntyy yhteystietoja ratkaisustasi kiinnostuneilta ihmisiltä ja voit kontaktoida heitä sitä mukaa kun yrityksen ratkaisu kehittyy eteenpäin. Rakennat kontaktien avulla hypeä ja ensimmäisiä uskollisia asiakkaita.
Voit aloittaa esimyynnin jo alkuvaiheessa. Esimyynti sopii yritykselle, jonka palvelu on pitkälle tuotteistettu, tai jonka tuote on nopea lanseerata markkinoille.
Esimyynti tuo varmuutta yrityksen alkuvaiheeseen ja antaa osviittaa myös tuotteen hinnasta. "Pre order" ja kevytjulkaisu eli "pre launch" ovat suosittuja markkinointikeinoja etenkin kuluttajatuotteille.
Prototyyppi tarkoittaa esimerkiksi ohjelmistoratkaisun klikattavaa mockup versiota. Prototyypin avulla kerätään tietoa käyttäjiä puhuttelevista ratkaisuista ja vaatimusmäärittelyn laajuudesta. Prototyypin avulla saat nopeasti ohjelmistolle betatestaajia ja rakennat alusta saakka tarpeellista softaa.
Rahoitus on tällä hetkellä hankalampaa varmistaa pelkän idean turvin.
Vakuutat rahoittajat helpommin ratkaisustasi, kun sinulla on asiakkaita tiedossa jo ennen aloitusta.
Kampanjasta syntyvä asiakasdata auttaa sinua tekemään parempia ratkaisuja oikean suunnan löytämiseksi.
Sinun on mahdollista aloittaa vuorovaikutus kohderyhmäsi kanssa ja löytää tuotteesi ensimmäiset käyttäjät kampanjan avulla.
Startupilla harvemmin on varaa käyttää resursseja turhuuksiin.
Validoimalla ensin markkinapotentiaalia et hukkaa resursseja yhtä todennäköisesti tuottamattomiin harhapolkuihin.