Haluatko saada paremman käsityksen siitä, kuinka tuotteesi sopii markkinoille?
Me voimme auttaa.

Kai haluat varmistaa, että ideasi on kannattava ennen suuria panostuksia? Startupin perustamisvaiheessa tärkein ensimmäinen askel on varmistaa tuotteen kysyntä. Autamme yrityksiä selvittämään kysyntää validointikampanjan avulla. Varaa tapaaminen kanssamme ja rakennetaan yhdessä tehokas landing page ideasi validointia varten.

Mikä on validointikampanja?

Yleisin syy startupin epäonnistumiselle on ratkaista ongelmaa jota ei ole olemassa ja jolle ei ole kysyntää. Ratkaisun sovittaminen asiakkaan ongelmaan on elinvoimaisen yrityksen peruspilari.

Validatore™ on palvelu, joka auttaa startuppeja validointivaiheessa. Rakennamme kanssasi tehokkaan landing pagen, joka auttaa sinua keräämään tarvittavaa tietoa ja ymmärtämään, kuinka potentiaaliset asiakkaat reagoivat ideasi. Näin voit olla varma, että ideasi on kannattava, ennen kuin investoit siihen paljon aikaa ja resursseja.
Kampanjan tarkoitus on ajaa käyttäjä tekemään haluttu toimenpide, esimerkiksi tilaamaan tuote etukäteen, tilaamaan uutiskirje tai ilmoittautumaan mukaan tuotteen kehitykseen.
Näin startupille syntyy todiste ratkaisun kiinnostavuudesta ja esimerkiksi sijoittajien vakuuttaminen on helpompaa.

Kampanjan prosessi

Miten Validatore™ kampanja etenee?

1. Luodaan laskeutumis​sivu eli
landing page

Tuotteelle tai palvelulle rakennetaan myyvä landing page eli laskeutumissivu, jolla esitellään ratkaisun hyödyt ja edut yrityksen kohderyhmälle.

2. Liikenne

Sivulle ohjataan liikennettä. Ihmisten täytyy tietää ratkaisusta, että voivat päättää vastaako se heidän ongelmaansa. Riippuen kohderyhmän koosta kampanjaa jatketaan, jotta otoskoko on riittävän suuri johtopäätösten tekemiseen.

3. Datan keruu

Kerääntyneestä datasta koostetaan raportti, jossa käydään läpi kampanjan alkuvaiheessa määritellyt tavoitteet ja tehdään johtopäätökset kampanjan tuloksesta.

4. Jatkotoimenpiteet

Yritys miettii jatkotoimenpiteet kampanjan perusteella. Design VA voi antaa tässä vaiheessa ehdotuksen seuraavista askeleista. Kampanjaa voidaan esimerkiksi jatkaa tai sen tavoitetta muuttaa. Kerätyn tiedon perusteella voidaan tehdä päätöksiä tuotekehityksessä ym.


3 kokonaisuutta. Voit testata ideasi toimivuutta joko uutiskirjeen, verkkokaupan tai prototyypin avulla.

Uutiskirje

Edullisimman toteutettavan kokonaisuuden tavoite on uutiskirjeen tilaajat, joita kerätään landing pagella. Sinulle kerääntyy yhteystietoja ratkaisustasi kiinnostuneilta ihmisiltä ja voit kontaktoida heitä sitä mukaa kun yrityksen ratkaisu kehittyy eteenpäin. Rakennat kontaktien avulla hypeä ja ensimmäisiä uskollisia asiakkaita. 

Ostoskori

Voit aloittaa esimyynnin jo alkuvaiheessa. Esimyynti sopii yritykselle, jonka palvelu on pitkälle tuotteistettu, tai jonka tuote on nopea lanseerata markkinoille.

Esimyynti tuo varmuutta yrityksen alkuvaiheeseen ja antaa osviittaa myös tuotteen hinnasta. "Pre order" ja kevytjulkaisu eli "pre launch" ovat suosittuja markkinointikeinoja etenkin kuluttajatuotteille.

Prototyyppi

Prototyyppi tarkoittaa esimerkiksi ohjelmistoratkaisun klikattavaa mockup versiota. Prototyypin avulla kerätään tietoa käyttäjiä puhuttelevista ratkaisuista ja vaatimusmäärittelyn laajuudesta. Prototyypin avulla saat nopeasti ohjelmistolle betatestaajia ja rakennat alusta saakka tarpeellista softaa.

Miksi Validatore palvelu sopii yrityksellesi?

Aitoja asiakkaita

Rahoitus on tällä hetkellä hankalampaa varmistaa pelkän idean turvin.

Vakuutat rahoittajat helpommin ratkaisustasi, kun sinulla on asiakkaita tiedossa jo ennen aloitusta. 

Oikea suunta

Kampanjasta syntyvä asiakasdata auttaa sinua tekemään parempia ratkaisuja oikean suunnan löytämiseksi.

Sinun on mahdollista aloittaa vuorovaikutus kohderyhmäsi kanssa ja löytää tuotteesi ensimmäiset käyttäjät kampanjan avulla.

Tehokas resurssien käyttö

Startupilla harvemmin on varaa käyttää resursseja turhuuksiin.

Validoimalla ensin markkinapotentiaalia et hukkaa resursseja yhtä todennäköisesti tuottamattomiin harhapolkuihin.

Varaa tapaaminen kanssamme ja rakennetaan yhdessä ideallesi tehokas validator kampanja.

Standard

2500 + 700 € / kk
  • ✔  Landing page -sivun rakennus jo hankitun sivuston alle
  • ✔  Googlemainonta
  • ✔  Kampanjan kuukausibudjetti 500 €
  • ✔  Sivun tavoite uutiskirjeen tilaajat
  • ✔  Suosituskesto min. 3kk

Shop

3500 + 700 € / kk
  • ✔  Landing page -verkkokaupalla
  • ✔  Googlemainonta
  • ✔  Kampanjan kuukausibudjetti 500 €
  • ✔  Sivun tavoite ennakko-ostot
  • ✔  Suosituskesto min. 3kk

Innovaatioprojekti

8500 + 700€/kk
  • ✔ Ohjelmistotuotteen figma -prototyyppi (BF innovaatioseteliprojekti)
  • ✔ Landing page -ohjelmistotuotteelle
  • ✔ Googlemainonta ,   kuukausibudjetti 500 €
  • ✔ sissimarkkinointi verkossa
  • ✔  Sivun tavoite uutiskirjeen tilaajat
  • ✔  Suosituskesto min. 3kk

Sinun ideasi voi muuttaa maailmaa jos se palvelee asiakaskohderyhmää riittävän hyvin.

Olen toiminut markkinoinnin parissa yli 10 vuotta, ollut vuodesta 2018 saakka Kasvu Open sparraaja, sekä konsultoinut monia yrityksiä vuosien saatossa UIX sekä CX asioissa.

Menestyviä asiakkaitani on yhdistänyt yksi taito, ja se on oikeitten asioitten tekeminen sekä oikeitten osaajien hyödyntäminen. 

Unohda epävarmuus ja tiedottomuus siitä, vastaako tuotteesi aitoon kysyntään. Vahvista itsevarmuuttasi sijoittajien edessä keräämällä todellista asiakaslistaa jo varhaisessa vaiheessa ja rakenna tuotteesi prototyyppi aidon asiakaskokemuksen perusteella.

-Veera Anttila, yrittäjä, Design VA Oy

Varaa tapaaminen kanssamme ja rakennetaan yhdessä ideallesi tehokas validator kampanja.

Yritys

Design VA Oy
Kelatie 16 a2, Vantaa
FINLAND

info@designva.fi

Meidän some löytyy täältä:

Linkedin

Keitä me olemme? Suomalainen yritys perustettu 2017, neljän yrittäjän konsortio, joka auttaa asiakkaitaan luomaan myyvempiä tuotteita ja parantamaan asiakaskokemusta. Meidän osaamisemme keskittyy käyttöliittymä- ja käyttäjäkokemussuunnitteluun sekä markkinointiin. Me uskomme avoimeen rehelliseen ja iloiseen palveluun sekä aidosti asiakkaittemme auttamiseen. Lue lisää meistä: designva.fi