UI & UX suunnittelu

Käyttöliittymäsuunnittelu eli User interface ja Käyttäjäkokemussuunnittelu eli user experience käsittää verkkosivustojen, -kauppojen ja applikaatioitten ulkoasun suunnittelu- sekä paranteluprojektit. Toteutukset yhteistyössä Holda Technologies Oy:n kanssa



Miksi UX ja UI on tärkeää?

88% verkkokuluttajista ei todennäköisesti palaa sivustolle tai ohjelman pariin huonon kokemuksen jälkeen. Arvio verkkopalvelun uskottavuudesta perustuu 75% palvelun ulkoasuun.

Uskottavuus saa käyttäjän pysymään palvelun parissa
ja tuo todistetusti yrityksiin enemmän liikevaihtoa.

Nykyaikainen yritys panostaa käyttäjäkokemukseen.

Digitaaliset asiakaskohtaamiset ovat nykyään yritysten suurimpia investointeja. Käyttäjille on vuosien saatossa muodostunut vakiokäytänteitä, jotka vaikuttavat palvelun käyttäjäkokemukseen. Ihmisten "pinna" lyhenee uhkaavasti ja enää kilpailussa ei riitä, että järjestelmä toimii. Sen pitää olla mukava käyttää, toimiva ja miellyttävän näköinen.

Panostamalla käyttäjäkokemukseen, panostat yrityksen kasvavaan liikevaihtoon.

Huono kokemus karkoittaa käyttäjän

%

Verkkopalvelun uskottavuus
perustuu ulkoasuun                           

%

Sivuston mobiiliversion on oltava
yhtä hyvä kuin tietokoneversion

%

Miten me palvelemme UI ja UX projekteissa?

UI / Käyttöliittymä

Verkkosivustojen, verkkokauppojen
sekä ohjelmistojen käyttöliittymä
tietokoneella ja mobiilissa.

UX / Käyttäjäkokemus

Käyttäjäkokemuksen kehitys ja testaus sekä auditointi verkkosivustoille, verkkokaupoille ja ohjelmistoille sekä tietokoneella, että mobiilissa.

Prosessimme on 4 vaiheinen.


Prosessimme jokaisessa vaiheessa pidämme huolen,  että kommunikointi meidän,
teknisen toteutuksen ja asiakkaamme välillä on avointa ja aktiivista.

Pidämme huolen siitä, että asiakkaamme saa oikeasti käyttäjäystävällisen ratkaisun.
Tämä tarkoittaa sitä, että me emme ole joojoo ihmisiä. Me kerromme asiakkaalle, mikäli toivottu ratkaisu ei palvele asiakkaamme tavoitetta ja ehdotamme tarpeen vaatiessa käyttäjäystävällistä ratkaisua.

1. Keskustelu

Alkukeskustelussa käydään aina läpi yrityksen tärkeimmät tavoitteet ohjelmiston tai palvelun suhteen, kriittiset tiedot joita asiakas tarvitsee asiakasmatkallaan sekä muut onnistuneen projektin kannalta relevantit seikat kuten brändin yhtenäisyys.

2. Tutkimus, wireframe tai parannusehdotukset

Toisessa vaiheessa luomme yritykselle palvelun "rautalankamallin" eli rakennuspiirustukset, jonka perusteella kokonaisuuden ulkoasu tuotetaan.

3. Kokonaisuuden suunnittelu

Kun rautalankamalli on valmis, aloitetaan palvelun kokonaisuuden suunnittelu. Käyttöliittymässä tämä tarkoittaa visuaalisia leiskoja, jotka miellyttävät käyttäjän silmää ja myötäilevät yrityksen brändiä,
mutta parantavat käyttäjäkokemusta

4. Tekninen toteutus

Viimeisessä vaiheessa suunnitelma viedään toteutukseen ja asiat toteutetaan teknisesti. Teknisen toteutuksen jälkeen asiakas aloittaa seurannan jotta tiedetään, vaatiiko käyttäjäkokemus viilausta ja miten paljon kehitystyö tuottaa yritykselle.

Näin asiakkaamme kuvaavat yhteistyötämme.

  1. "Työskentely on ollut helppoa ja selkeää. Aikataulujen kommunikointi on ollut onnistunuta ja meidät on pidetty hyvin tietoisena prosessin eri vaiheista sekä aikataulun toteutumisesta."
  2. "Saamme nykyään enemmän varauksia verkkosivustomme kautta, kuin vanhan verkkosivuston ollessa verkossa. Tämä on mielestämme seurausta oikein jäsennellystä tiedosta sekä myyntiprosessin suunnittelusta. "

Jutellaan aiheesta lisää.

Varaa tapaaminen heti
tai lähetä minulle viestiä lomakkeen avulla:

Yrityksen yhteystiedot

Osoite

Kelatie 16 A2

Yrittäjä

Veera Anttila
Linkedin

S-posti

info@designva.fi

ÄLÄ JÄÄ KILPAILIJOISTASI JÄLKEEN.

Kehitä käyttäjäkokemustasi nyt ja menesty.
Sovi tapaaminen ja ryhdytään hommiin!

© Copyright 2019 Design V.A. - All Rights Reserved.